WYCIECZKA DO MUZEUM PAPIERNICTWA W DUSZNIKACH ZDROJU

31 marca 2017 r. uczniowie klas 2D i 3C wraz z wych. p. Ewą Kurasz i p. Ewą Malik uczestniczyli w edukacyjnych warsztatach czerpania papieru dawną metodą w Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju.

Podczas wycieczki dzieci dowiedziały się o historii powstania unikatowej w skali Europy papierni, powstałej w Dusznikach w 1605 r., która decyzją Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2011 r. uzyskała status pomnika historii. Podczas wizyty w muzeum uczniowie mogli podziwiać wiele cennych zabytkowych maszyn, związanych z papiernictwem i drukarstwem. Każdy mógł samodzielnie zrobić i zabrać na pamiątkę ozdobny filigranem papier czerpany. Po warsztatach dzieci przeszły się pięknym parkiem zdrojowym do Pijalni Wód, by móc posmakować dobroczynności zdrowotnych wód mineralnych oraz zakupić pamiątki. Uważamy wycieczkę za ciekawą i udaną.

WSZYSTKIE ZDJĘCIA Z TEJ WYCIECZKI MOŻNA OBEJRZEĆ W GALERII W ZAKŁADCE WYCIECZKI KLASOWE.


XIII KONFERENCJA INTEGRACYJNA

W piątek, 24. 03. 2017 r., w Szkole Podstawowej nr 8 na Zabobrzu w Jeleniej Górze odbyła się XIII Konferencja Integracyjna pod hasłem „Rozwinąć skrzydła, czyli twórczo w integracji".

Jej celem była wymiana doświadczeń w temacie nauczania pełnosprawnych i niepełnosprawnych dzieci oraz wymiana doświadczeń i uświadomienie zebranym, jak ważne miejsce w życiu dzieci zajmuje sztuka.
Naszą szkołę na konferencji reprezentowali: Pani Małgorzata Gryń-Chlebicka - dyrektor szkoły, Pani Kamilla Banaszczyk - nauczyciel muzyki i plastyki oraz Jakub Moneta - uczeń klasy 6a.
Podczas spotkania doszło do uroczystego podpisania projektu „Artystyczna Integracja Ósemek".
Współpraca miedzy szkołami jest efektem przyjaźni pań-artystek z „Ósemek”. Dzieci i nauczyciele będą mogli tworzyć nową wartość, nową jakość. Panie dyrektorki mają nadzieję na współpracę, wymianę myśli, doświadczeń i przede wszystkim na fantastyczną zabawę dla dzieci. Wśród pomysłów na wspólne imprezy są m.in. festiwale muzyczne, konkursy plastyczne, warsztaty artystyczne i poznanie miast, z których pochodzą uczniowie.
W czasie konferencji nasza delegacja została zaproszona do wspólnego muzykowania z jeleniogórskimi uczniami, a Jakub Moneta otrzymał rolę asystenta Pani Koryny Opala-Rybka, która jest arteterapeutą.

http://www.nj24.pl/article/o-integracji-poprzez-sztuke-w-osemce

http://www.jelonka.com/news,single,init,article,67950

http://www.portalik24.pl/home-page/informacje/9677-artystyczna-integracja-w-osemce

UCZNIOWIE KLASY VB ZWIEDZILI INTERAKTYWNĄ WYSTAWĘ "WSZYSTKO JEST... LICZBĄ"

W piątek 24 marca 2017 r. uczniowie klasy Vb zwiedzili interaktywną wystawę "Wszystko jest ... liczbą"  w świdnickim Muzeum Dawnego Kupiectwa.

Autor wystawy, dr Maciej Kluza z Uniwersytetu Jagiellońskiego, w inspirujący i angażujący zmysły sposób dowiódł obecności matematyki w codziennym życiu oraz wyjaśniał wiele reguł panujących w otaczającym nas świecie. 
Wystawa pokazuje, że liczby i figury geometryczne można zaobserwować m. in. w sztuce, muzyce, geografii czy przyrodzie. Dzięki cyfryzacji, wykorzystującej matematyczny zapis w systemie dwójkowym, można, wykonując przelew bankowy, kupić coś w sklepie, przeglądać wirtualne zasoby biblioteczne, obejrzeć film czy posłuchać muzyki.
Uczniowie klasy Vb z ciekawością i zaangażowaniem wykorzystywali specjalne przyrządy i urządzenia oraz gry, układanki, puzzle i kwadraty magiczne, żeby poprzez zabawę zdobywać wiedzę i umiejętności matematyczne. 
Nikt się nie nudził, a mało tego, uczniowie z niechęcią opuszczali wystawę i deklarowali, że wrócą do muzeum z rodzicami, żeby  w bardziej kameralnych warunkach wykonać te zadania, na które zabrakło im czasu.
Wystawę można zwiedzać bezpłatnie do 26 kwietnia 2017 r. w godzinach otwarcia muzeum. Najlepiej w sobotę i niedzielę w godzinach od 11:00 do 17:00.
Serdecznie polecam tę wystawę!
Wioletta Walczak, nauczyciel matematyki

W piątek 24 marca wraz z klasą i z panią Walczak wybraliśmy się do muzeum Dawnego Kupiectwa na wystawę "Wszystko jest... liczbą". Na miejscu oprowadzał nas przewodnik, który opowiadał o doświadczeniach.
Znajdowało się tam wiele stanowisk, na których można było wykonać interesujące doświadczenia, np. dowód na twierdzenia Pitagorasa, narysować koło Cardiana, a także dowiedzieć się, co to trójkąt Pascala i czym są grafy.
Najbardziej zaciekawiło mnie selfie matematyczne. Polegało na tym, aby zrobić sobie zdjęcie tabletem. Następnie można było przekształcić obrazek tak, że wyglądało się na całkiem inną osobę. Było przy tym wiele zabawy. 
Ta wystawa bardzo mi się podobała.
Karolina Żądło, klasa 5b


 

Dodatkowe informacje